تربيت كودكان صبور در خانواده موفق

۴۰ بازديد

 

تربيت كودكان صبور در خانواده موفق

 

تمرين كردن صبوري در خانواده ، مثلا با كودك خود در صف باشيد ، منتظرباشيد تا نوبت تان شود .

براي كاري منتظر بمانيد تا با شما تماس گرفته شود.

از كودكي از كودكان خواسته مي شود كه در محيط گروهي صبور باشند ؛ ميزان صبر و شكيبايي آنها در بين همسالان خود تا حد زيادي به اين بستگي دارد كه آيا از آنها خواسته شده است در خانه صبوري كنند يا نه  ؛ برخي از كودكان (و بزرگسالان!) طبيعتاً صبورتر هستند ، اما صبر فضيلتي است كه مي توان آن را به شيوه هاي ساده در خانه آموزش داد. در اينجا چند روش وجود دارد.

 

تاخيرها را آموزش دهيد :

 

به جاي اين كه در اولين نگاه كردن به فرزند خود - چه او از اتاق خواب يا حمام براي توجه شما فرياد مي زند- بشتابيد ، بدانيد كه اگر ايمني او در خطر نباشد ، كمي صبر كنيد ، حتي ممكن است متوجه شويد كه او مهارت هاي زندگي را با سرعت بيشتري فرا مي گيرد ، از آرامش بخشيدن به خواب گرفته تا انجام كارهاي  خود در حمام ، با صبر كردن به فرزند خود يادآور شويد.

 

قانون "بدون وقفه" را اجرا كنيد :

 

احتمالا برايتان پيش آمده است كه در حال صحبت كردن با فردي ديگر هستيد و كودكتان بي وقفه شما را صدا ميكند و هرچقدر به او ميگوييد صبر كن او متوجه حرف شما نميشود و به كار خود ادامه ميدهد ، پس زمان ان رسيده است كه قانون صبر كردن را براي كودك خود در نظر بگيريد ؛ اين به فرزند شما مي گويد كه او تنها فردي در جهان نيست كه توجه شما را مي طلبد و اينكه حرف مادر يا پدر را قطع كنيد ، بي ادبي است.

 

فعاليتهايي را انجام دهيد كه صبر را نشان مي دهد : كودكان اغلب مفاهيم ناملموس مانند ؛ صبر را از طريق مثالهاي ملموس بهتر مي آموزند.

برخي ايده ها: از كودكتان بخواهيد بذر بكارد ، آن را آبياري كنيد و ببينيد چقدر طول مي كشد تا رشد كند. يا اگر پيش بيني يك روز خاص را داريد ، به فرزند خود اجازه دهيد روزهاي ماه را در تقويم به صورت شمارش معكوس مشخص كند.

 

صبر كودك محدوديت هايي دارد :

مهم است كه به ياد داشته باشيد ، اگرچه ما مي خواهيم فرزندانمان بتوانند صبر را تمرين كنند ، اما يك شبه آموخته نمي شود. همچنين كودكان از همان ميزان صبري برخوردار نيستند كه ما بزرگسالان مي توانيم از خود نشان دهيم.

 

حتي حركات كوچك صبر  كودك خود را جشن بگيريد :

 

شايد اين اولين باري باشد كه فرزند شما وقتي صحبت مي كنيد صحبت شما را قطع نمي كند ، يا شايد او به خواهر يا برادر كوچكترش اجازه داد تا اسباب بازي مورد علاقه خود را بدون اينكه آن را از دست او خارج كند ،صبر كند تا به نوبتش بگيرد. صبر و حوصله هر چه هم كوچك باشد ، به فرزند خود اجازه دهيد تا بداند چقدر به او افتخار مي كنيد. تقويت مثبت بهترين راه براي رشد يك فضيلت است و رفتار مورد نظرخود را از شما الگو برداري ميكند.همچنين اگر مشكلاتي در رفتار خود داريد ميتوانيد با زوج درمانگر صبر را الگو برداري ميكند پس كارهايي انجام دهيد كه او از شما تقليد كند و ياد بگيرد .

 

تاثير مشاوره كودك در شيوه تربيت پدرو مادر

 

مشاوره كودك در جامعه امروزي ميتوانيد راهگشا مشكلات در جامعه امروزي باشد و به كمك پدر و مادر ها بيايد و بتوانند الگوي صحيحي براي آينده فرزند خود ترسيم كنند و با راهنمايي هاي زوج درمانگر و يا روانشناس كودك مسائلي كه بايد در اصلاح رفتار خود و فرزندتان انجام دهيد هدايتگرتان باشد. مشاوران تيم گپچه آماده خدمت رساني به صورت آنلاين به شما عزيزان ميباشند.

 

بيشتر بخوانيد:

https://zaya.io/8me4r

 

تفاوت بين دوربين هاي تحت شبكه و آنالوگ

۵۰ بازديد

تفاوت بين دوربين هاي تحت شبكه و آنالوگ

دوربين هاي آنالوگ روي بستر كابلي كواكسيال كار ميكنند

كابل كواكسيال تقريبا همان كابل آنتن مي باشد با قطر كمي كوچكتر كه به آن كابل RG59  هم گفته مي شود اين دوربين ها تصويري به صورت خطي دارند ، يعني كيفيت آنها را با ميزان خطوط عمودي و افقي كه در كنار هم تشكيل تصوير ميدهند ميسنجند.
بالاترين كيفيت در آنالوگ 700 تي وي لاين مي باشد كه متاسفانه بعضي از همكاران به دلايل معلومي با عنوان هاي 800  و يا 1000 تي وي لاين اجناس 700 يا 420 تي وي لاين خود را مي فروشند ، و بدانيد كه اين رزولوشن ها وجود ندارند.
دقت تصوير در دوربين هاي آنالوگ بسيار پايين است و بنا بر اين قابليت تشخيص چهره و خواندن پلاك اتومبيل بسيار دشوار يا غير ممكن خواهد بود. از اين رو استفاده از دوربين هاي تحت شبكهديجيتال IP رواج پيدا كرده.
دروبين هاي تحت شبكه يا ديجيتال IP داراي كيفت بالايي هستند و تصاوير خروجي آنها نيز از حجم بيشتري برخوردار است
بنا بر اين در دستگاه هاي ضبط تحت شبكه NVR بايد از هارد ديسك هايي با ظرفيت حافظه بالاتر استفاده كرد تا بتوان تصاوير بيشتري را ذخيره نمود.
كيفيت تصوير در دوربين هاي تحت شبكه را با مگاپيكسل ميسنجند ، تعداد قرار گرفتن دانه هاي پيكسلي در كنار هم تشكيل تصوير ميدهند و هر چقدر تعداد آنها بيشتر باشد تصوير داراي كيفيت بهتري است.


از قابليت هاي بارز دوربين هاي تحت شبكه ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
Onvif
WDR – DWDR (
در آنالوگ هم وجود دارد)
HLC ( در آنالوگ هم وجود دارد)
BLC ( در آنالوگ هم وجود دارد)
POE

  1. دوربين مداربسته
  2. قيمت دوربين مداربسته
  3. خريد دوربين مداربسته
  4. دوربين مدار بسته

 

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه چيست؟

۴۲ بازديد

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه چيست؟

حفاظ هايي كه به عناوين مختلف براي ايجاد امنيت در پنجره ها مورد استفاده قرار مي گيرند شامل انواع مختلفي هستند كه از جمله آنها ميتوان به حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه اشاره كرد. اين نوع نرده ها معمولا مقاومت بسيار بالايي در برابر انواع فشار دارند و همچنين تميز كردن آن ها نيز بسيار آسان است. زماني كه شما ميخواهيد از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه استفاده كنيد بايد بدانيد كه نرده شما در مقابل باد، باران و همچنين آلودگي هاي ديگر در امان خواهد بود و خراب نمي شود. شست و شوي اين نوع نرده ها بسيار آسان است.

همه پنجره هايي كه در ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرند، حتي شيشه هاي دوجداره ممكن است كه در مقابله با آسيب از خود ضعف نشان دهند و شكسته شوند. در اينجاست كه نقش اين نرده ها به خوبي ديده خواهد شد. امنيت همانطور كه ميدانيد يكي از مهم ترين بخش هايي است كه بايد در ساخت ساختمان به آن دقت كنيد. شايد اولين چيزي كه افراد براي خريد و يا استفاده هاي ديگر به آن دقت ميكنند همين امنيت باشد. استفاده از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه در واقع به شما كمك مي كند تا بتوانيد امنيت را براي ساختمان خود ايجاد كنيد.

حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه از چه چيز ساخته مي شود؟

همانطور كه از نام اين نو نرده ها ميتوانيد دريابيد، اين نرده ها از جنس فرفورژه هاي 201 و 304 هستند. اگر شما ميخواهيد از اين نوع نرده هاي براي داخل ساختمان استفاده كنيد ميتوانيد از حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه 201 استفاده كنيد چرا كه در آن ها از آلياژ و نيكل كمتري استفاده شده است. در اين نوع فرفورژه ها، آسيب پذيري هم بيشتر خواهد بود و البته قيمت آن ها نيز مناسبتر است.

اما اگر شما قصد داريد كه حفاظ پنجره آهني مدرن فرفورژه را براي خارج از خانه نصب كنيد بهترين راه اين است كه از نرده هاي 304 استفاده كنيد. اين نرده ها با آلياژ بيشتر و همچنين نيكل 18 درصد ساخته شده اند و همين هم باعث مي شود تا در محيط هاي بيروني و در مقابل شرايط مختلف آب و هوايي و انواع رطوبت آسيب نبينند.

 

عوامل موثر براي انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

شايد تصور كنيد كه كار انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) آسان است و شما ميتوانيد به آساني آن ها را مورد استفاده قرار دهيد. در اين بخش شما را با عوامل موثر در انتخاب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) آشنا خواهيد كرد.

قيمت حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

بدون شك شما هم يك مقدار بودجه خاصي براي حفظ خود در نظر گرفته ايد. با توجه به شرايط اقتصادي كنوني، قيمت يكي از مهم ترين نكاتي است كه شما بايد در خريد حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) به آن دقت كنيد. مانند هر چيز ديگري هم، زماني كه پاي پول در ميان باشد شما بايد بتوانيد كالايي را انتخاب كنيد كه هم قيمت مناسبي دارد و هم اينكه شما ميتوانيد كيفيت آن را تضمين كنيد. در نهايت گفته مي شود كه هرچقدر بتوانيد هزينه بيشتري را براي حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) كنار بگذاريد، كيفيت و همچنين تنوع خريد شما هم بيشتر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي زياد هم در اين زمينه مناسب نخواهد بود. برخي اوقات، ساده ترين حفاظ ها هم ميتوانند كارايي خوبي براي شما داشته باشند.

كاربري حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

هرچقدر كه امنيتي كه نرده هايي كه استفاده مي كنيد بيشتر باشد، در واقع ارتفاع و پيچيدگي هاي آن ها نيز بيشتر است. اگر شما در يك محل در مركز شهر زندگي مي كنيد، دست شما براي انتخاب حفاظ هايي كه ميخواهيد بازتر خواهد بود

جنس حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت )

با اينكه گفته مي شود كه اغلب حفاظ روي ديوار آهني ( ضد سرقت ) از جنس آهن است اما باز هم شما ميتوانيد از استيل و يا فرفورژه هم استفاده كنيد. جنس اغلب نرده ها اما از همان آهن و يا فولاد خواهد بود كه پس بهترين راه اين است كه شما هم از همين جنس استفاده كنيد.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ آنلاين در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

 

 

كم رنگ شدن نور تلويزيون را در خانه تعمير كنيد!

۴۶ بازديد

كم رنگ شدن نور تلويزيون را در خانه تعمير كنيد!

در اين مقاله به بررسي دليل كم شدن نور صفحه تلويزيون ال جي، سامسونگ و سوني مي پردازيم و همينطور درباره دليل كم و زياد شدن نور تلويزيون صحبت خواهيم كرد و به راه كارهاي مختلف براي حل اشكال خواهيم پرداخت. اگر شما هم با اشكال كم رنگ شدن نور تلويزيون روبرو شده ايد، توصيه مي كنيم كه حتما تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد، اگر با كمك راه كارهاي ارائه شده اشكال تلويزيون شما برطرف نشد، مي توانيد به سادگي درخواست تعمير تلويزيون خود را از طريق تماس تلفني و يا فرم زير به صورت آنلاين ثبت كنيد تا در كوتاه ترين زمان ممكن بهترين تعميركار حرفه اي و مجرب را براي بررسي تلويزيون به محل شما ارسال كنيم.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ

حل اشكال تيره شدن يا بررسي دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ معمولا از طريق تنظيمات تلويزيون است و موارد اصلي كه بايد بررسي شوند شامل:

عملكرد تشخيص نور محيط را غيحلال كنيد.

تنظيمات صرفه جويي در انرژي را غير فعال كنيد.

حالت تصوير را تغيير دهيد.

قدرت سيگنال، به روز بودن سيستم عامل تلويزيون و اشكالات تلويزيون هاي جانبي را بررسي كنيد.

مدل هاي 2016 يا قديمي تر

System> Eco Solution> Eco Sensor> On or Off

مدل هاي 2017 يا جديدتر:

General > Ambient Light Detection > turn on or off

2) حالت نمايش تصوير تلويزيون خود را از طريق منو> تصوير> حالت تصوير روي حالتي كه براي شما بهترين نور را فراهم مي كند، تنظيم كنيد. همينطور مي توانيد ديگر تنظيمات نور تلويزيون سامسونگ خود مثل نور زمينه، درخشندگي، روشنايي و ... را از طريق همين منو تنظيم كنيد.

3) دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سامسونگ مي تواند ضعف قدرت سيگنال و كيفيت سيگنال تلويزيون متصل باشد. براي بررسي اشكال اطلاعات سيگنال را بررسي كنيد. براي اين كار از طريق دكمه Home يا Menu وارد تنظيمات و مسير زير شويد:

Settings > Support > Self Diagnosis > Signal Information

4) تلويزيون هاي جانبي را يكي يكي بررسي كنيد، اگر اشكال كم شدن نور تلويزيون سامسونگ شما فقط زمان استفاده از يكي از تلويزيون هاي جانبي ديده مي شود، پس اشكال از تلويزيون نيست. در اين صورت كابل متصل به تلويزيون اشكال دار را هم بررسي كنيد، آن را با يك كابل ديگر كه از سالم بودن آن مطمئن مي باشيد امتحان كنيد. اگر اشكال برطرف شد پس مشكل از كابل است، وگرنه خود تلويزيون اشكال دارد.

5) تنظيمات تصوير تلويزيون خود را ريست كرده و بررسي كنيد كه اشكال برطرف شده است يا خير.

6) نرم افزار و سيستم عامل تلويزيون خود را ايجاد رساني كنيد.

اگر با انجام كارهاي فوق، اشكال كم رنگ شدن نور تلويزيون برطرف نشد، مي توانيد درخواست تعمير تلويزيون سامسونگ خود را از طريق فرم به صورت آنلاين و يا تماس تلفني ثبت كنيد.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي

حل دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي در بيشتر مواقع مربوط به تنظيمات نور تلويزيون ال جي يا تنظيمات تصوير آن است. البته توجه كنيد كه كيفيت تصوير، ذهني است و همه چيز به ترجيحات فردي شما بستگي دارد. در ادامه موارد بررسي تنظيمات را توضيح مي دهيم.

در مورد نور تصوير مربوط به HDR، تنظيمات تصوير براي اين برنامه ها در داخل خود برنامه تعبيه شده و به طور كلي نسبت به ديگر فيلم ها تاريك تر مي باشند. پس به علت ماهيت HDR نمي توان اين تنظيمات را لغو كرد.

مورد ديگري كه مي تواند دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون ال جي و يا كم و زياد شدن نور تلويزيون ال جي باشد، تنظيمات مربوط به صرفه جويي انرژي باشد. براي غيحلال كردن اين عملكرد مراحل زير را دنبال كنيد:

به منو تصوير برويد

گزينه صرفه جويي انرژي را انتخاب كنيد

گزينه صرفه جويي انرژي را خاموش كنيد.

دقت كنيد كه حتما از سالم بودن كابل ها و تلويزيون هاي جانبي كه به تلويزيون خود متصل كرده ايد هم اطمينان حاصل كنيد؛ چرا كه دليل كم شدن نور تلويزيون شما مي تواند به وجود مشكل در اين موارد هم باشد.

اگر با انجام تنظيمات نور تلويزيون ال جي خود و انجام راه كارهاي بيان شده نتوانستيد اشكال كم شدن نور تصوير تلويزيون خود را برطرف سازيد، از سرويس تي وي كمك بگيريد.

دليل كم نور شدن صفحه تلويزيون سوني

1) اگر حالت تصوير در حالت Cinema يا Custom تنظيم شده باشد، امكان دارد صفحه تلويزيون كم نور شود. اگر بعد از تغيير حالت كيفيت تصوير، صفحه هنوز تيره و كم نور است، تنظيماتبك لايت، تصوير و روشنايي را تغيير دهيد و روشنايي را مطابق سليقه خود تنظيم كنيد.

نمونه اي از تنظيم نور تصوير: بررسي Picture Mode از Display Settings –Picture و در نهايت تغيير تنظيمات

نكتهوقتي تلويزيون در فروشگاه است، براي نمايش بيشتر در حالت نمايشگاهي تنظيم مي شوند كه بسيار روشن و زنده خواهد بود. با اين حال امكان دارد بعضي از تلويزيون هاي سوني با تنظيمات مناسب تر براي انرژي همراه باشند تا با برنامه هاي صرفه جويي انرژي مثل ستاره انرژي يا Energy Star سازگار باشند. بسته به اين تنظيماتي، ميزان روشنايي تصوير مي تواند بيشتر يا كمتر باشد.

2) اگر آپشن صرفه جويي انرژي روي Low يا High تنظيم شده باشد، تصوير صفحه تلويزيون تاريك مي شود.

نمونه اي از روش تنظيمات:

Settings – System Settings – Eco و تنظيم Power Saving به Normal يا Off

بعد از انجام اين تنظيمات بررسي كنيد كه اشكال كم شدن نور تصوير تلويزيون سوني برطرف شده است يا خير.

3) بعضي از تلويزيون هاي سوني داراي قابليت سنسور نور مي باشند. در اين مدل تلويزيون ها بسته به شرايط نور اتاق، شاهد كم و زياد شدن نور تلويزيون سوني خواهيد بود. با خاموش كردن سنسور نور يا كنترل روشنايي به صورت خودكار امكان دارد روشنايي تصوير افزايش يابد.

4) اگر براي مثال زمان استفاده از كنسول بازي متوجه كم شدن نور تلويزيون خود شديد، تلويزيون هاي ديگر مثل گيرنده ديجيتال را هم بررسي كرده و ببينيد دليل كم نور شدن تلويزيون سوني شما مربوط به استفاده از يك تلويزيون خاص است يا خير. اگر زمان استفاده از ديگر تلويزيون ها اشكالي در نور تصوير وجود نداشت پس مشكل از تلويزيون شما نيست بلكه از تلويزيون جانبي است.

5) اگر از تلويزيون سوني پروجكشن استفاده مي كنيد، اگر با كم شدن نور تصوير تلويزيون سوني روبرو شديد و تنظيمات نور تلويزيون سوني هم اشكال شما را برطرف نكرد، تعويض لامپ را در نظر بگيريد. براي اطمينان از اين موضوع بايد از يك تعميركار متخصص تعمير تلويزيون سوني كمك بگيريد.